Kontenery stosowane w transporcie morskim podzielone są na konkretne rodzaje (ze względu na przewożony ładunek) i przypisane są im odpowiednie skróty. Wygląda to następująco:
– Skrót gp, dv, dc – kontener general purpose,
– Skrót hc – kontener general purpose – podwyższony,
– High cube palletwide – kontener służący do przewozu europalet – podwyższony i poszerzony,
– Skrót reef – kontener chłodniczy refrigerated container – może mieć kontrolowaną temperaturę, czyli utrzymuje dana temperaturę cały czas. Jeśli kontener posiada agregat chłodniczy – może to być temperatura ujemna. Temperaturę w takim kontenerze można kontrolować, a w przypadku wahań sprawdzić stan faktyczny oraz historię temperatur,
– Open top – kontener bez dachu – służy do ładowania urządzeń o ponadstandardowej wysokości
– Open side – kontener o otwartych bokach,
– Tank – kontener do ładunków płynnych,
– Collapsible – kontener składany,
– Flatrack – kontener bez dachu i boków – dla cargo o dużym ciężarze.
PEKO Spedycja Międzynarodowa
W. Jankowski, P. Stachura, Spółka Jawna
ul. Miałki Szlak 4/8
80-717 Gdańsk
e-mail: spedycjaoffice@peko.pl
Peko Spedycja Gdańsk
ul. Miałki Szlak 4/8, 80-717 Gdańsk
tel.: +48 58 323 88 29
e-mail: ladowa@peko.pl, air.warszawa@peko.pl
Peko Spedycja Gdynia
ul. Kwiatkowskiego 60, 81-156 Gdynia
tel.: +48 58 621 39 19
e-mail: gdynia@peko.pl
Peko Spedycja Warszawa
ul. Łopuszańska 24G, 02-220 Warszawa
tel.: +48 22 292 18 18
e-mail: warszawa@peko.pl